5 δεξιότητες που θα σε βοηθήσουν να πετύχεις στην καριέρα σου στην Πληροφορική

και κάποιες τις έχεις ήδη

Η πληροφορική, ο τομέας του μέλλοντος, είναι ένας αρκετά απαιτητικός κλάδος, που για να εξελιχθείς δεν αρκούν μόνο οι τεχνικές δεξιότητες αλλά και οι κοινωνικές δεξιότητες, τις οποίες δεν αναπτύσσουμε μόνο στη δουλειά αλλά σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής μας. Μερικές από αυτές είναι:

Επικοινωνία:

Η εντύπωση πως ο κλάδος της πληροφορικής είναι ο κλάδος που απαιτεί ελάχιστη επικοινωνία ή είναι ο κλάδος που διαπρέπουν οι εσωστρεφείς, είναι τελείως λάθος! Ο κλάδος της πληροφορικής περιλαμβάνει τόσους τομείς και επαγγέλματα που μόλις ελάχιστα από αυτά απαιτούν συνεχές κόλλημα μπροστά στον υπολογιστή ή ανάπτυξη κώδικα!

Η πληροφορική περιλαμβάνει επαγγέλματα όπως Project Manager, Product Owner, Product Manager, Scrum Master, Business Analyst, Project Analyst, που απαιτούν αλληλεπίδραση με τον πελάτη ή με άλλα τμήματα της εταιρείας σε καθημερινό επίπεδο, ενώ κάποιοι από αυτούς τους ρόλους συνδυάζουν και τον συντονισμό της ομάδας έργου αλλά και την παρακολούθηση των οικονομικών εκκρεμοτήτων του έργου.

Επιπλέον συνήθως κανένας ρόλος στον κλάδο της πληροφορικής δεν λειτουργεί ανεξάρτητα και όλοι συνδέονται στα πλαίσια κατασκευής ενός έργου με αποτέλεσμα να απαιτείται συνεχής επικοινωνία, συνεργασία και συντονισμός. Μία ομάδα έργου συνήθως αποτελείται από Project Manger, Business Analyst, Developers, Solution Architect και testers για την σωστή ολοκλήρωση ενός έργου.

Έτσι λοιπόν η ικανότητα ενός ατόμου να επικοινωνεί ξεκάθαρα ανάλογα το ρόλο του, να θέτει στόχους και να έχει επαγγελματική συνεργασία με την υπόλοιπη ομάδα, βοηθούν στην εξέλιξη του ατόμου μέσα στον κλάδο της πληροφορικής.

Επίλυση Προβλημάτων

Αυτή είναι ίσως η πιο αναγκαία ικανότητα που χρειάζεται να αναπτύξουν όσοι ενδιαφέρονται να ασχοληθούν στον κλάδο της πληροφορικής και να εξελιχθούν. Ο ίδιος ο κλάδος της πληροφορικής έχει δημιουργηθεί, για να λύνει προβλήματα, να απλοποιεί καταστάσεις και να επιταχύνει διαδικασίες, άρα και οι άνθρωποι που εργάζονται εκεί πρέπει να έχουν την ίδια νοοτροπία.

Στην εργασιακή καθημερινότητα, προκύπτουν συχνά προβλήματα όπου ο κάθε εργαζόμενος πρέπει να είναι σε θέση να μπορεί να τα διαχειριστεί και να τα λύσει. Πολλές φορές  το πρόβλημα μπορεί να παρουσιάζεται τεράστιο, και ο καλύτερος τρόπος να το διαχειριστούμε είναι να το σπάσουμε σε μικρότερα προβλήματα, τα οποία θα είναι πιο διαχειρίσιμα.

Ένας άλλος τρόπος είναι να ξεκινήσουμε από το κομμάτι που είναι πιο εύκολο να λύσουμε και να προχωρήσουμε σιγά σιγά στα πιο απαιτητικά τμήματα του προβλήματος. Είναι αναμενόμενο ότι ανά περίπτωση θα ζητήσουμε την βοήθεια συναδέλφων και manager, αλλά είναι δεδομένο ότι η εταιρεία και η ομάδα θα περιμένουν από εμάς να έχουμε προχωρήσει το πρόβλημα μέχρι κάποιο επίπεδο.

Τέλος, η επίλυση προβλημάτων απαιτεί επιπλέον δεξιότητες όπως η κριτική σκέψη και η αναλυτική σκέψη, δύο επίσης κοινωνικές δεξιότητες που όλοι αναπτύσσουμε μέσα από δραστηριότητες στο σχολείο, στο πανεπιστήμιο αλλά και στην καθημερινή ζωή.

Διαχείριση Χρόνου

Στον κλάδο της πληροφορικής υπάρχουν αρκετά απαιτητικά χρονοδιαγράμματα που η ημερομηνία παράδοσης του έργου σπάνια είναι μεταβαλλόμενη. Συνήθως, τα έργα πληροφορικής (είτε εσωτερικά, είτε για ένα πελάτη) έχουν καθορισμένη ημερομηνία παράδοσης και όλες οι εμπλεκόμενες ομάδες, διαχωρίζουν και πρτεραιοποιούν τις δραστηριότητες τους ανάλογα με αυτή την ημερομηνία.

Η κάθε δραστηριότητα μικρή ή μεγάλη, ατομική ή ομαδική, απαιτεί συνέπεια και αυστηρή παρακολούθηση της πορείας της ώστε εάν υπάρχει απόκλιση χρόνου, η ομάδα να μπορεί να προχωρήσει σε διορθωτικές κινήσεις που να μπορούν να διορθώσουν το πρόβλημα. Ο κάθε εργαζόμενος αντίστοιχα πρέπει να μπορεί να ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις του με επιτυχία σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα ώστε να μην αποκλίνει από το τελικό παραδοτέο και να μην «κρεμάει» την ομάδα!

Προτεραιοποίηση

Τίποτα δεν είναι πιο σημαντικό από την ικανότητα κάθε ατόμου να προτεραιοποιεί τις υποχρεώσεις που του αναθέτουν στην δουλειά σε καθημερινή βάση. Σε πολλές περιπτώσεις οι εργαζόμενοι στον κλάδο της πληροφορικής έχουν να διαχειριστούν πολλά έργα ή πολλές αρμοδιότητες ταυτόχρονα και χρειάζεται να έχουν την κριτική σκέψη ΄΄ώστε να επιλέγουν κάθε φορά ποιο task είναι πιο σημαντικό για την ομάδα και την εταιρεία ώστε να ολοκληρωθεί πρώτο.

 

Εταιρείες που προσλαμβάνουν στον κλάδο της Πληροφορικής

  • Accenture

  • Deloitte

  • PwC

  • TeamViewer

  • ΟΠΑΠ

  • Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς

  • ElvalHalcor

  • Motor Oil

  • Scytalys

  • Τεχνοματ ΑΕ

  • Betsson Group

Σχετικά με τον Συγγραφέα

Jobily
Jobily

Career Advisor

Expert in career development with over 10 years of experience helping job seekers succeed in their careers.

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

© Jobily.gr 2025, All rights reserved

When you visit or interact with our sites, services or tools, we or our authorised service providers may use cookies for storing information to help provide you with a better, faster and safer experience and for marketing purposes.

57757d30